Köztársaságiak

Köztársaság

Mindez olyan egyszerű: szinte kérdés.
Olyan szépen tették fel: szinte válasz.
Bármikor a köztársaság a kérdés,
Ha válasz kell: hát a Köztársaság az.
(Megjelenés 2012 júniusában)

Friss topikok

Linkblog

 

 

MARCUS
Én is római vagyok! Tarantumból.
 
GAIUS
De látom, nem félsz a köztársaságtól.
 
MARCUS
Nem. Utálom. Én ott egy senki voltam.
Ami kibújt a földből, azt elvették.
 
GAIUS
Ez nincs benne semmilyen jogszabályban.
 
MARCUS
Mégse maradt semmi: akárhogy is,
Mind elvették.
 
GAIUS
                    Szegény. Mi a neved?
 
MARCUS
Marcus.
 
GAIUS
            Szóval most épp jobb neked itt.
 
MARCUS
Kiszámíthatóbb.
 
GAIUS
                                    Kalózok között.
 
MARCUS
Hát ha egyszer kalóz vagyok.
 
GAIUS
                                               És jobb,
Jobb neked itt, mint a köztársaságban.
 
MARCUS
Ez is köztársaság.
 
GAIUS
                                    Köztársaság?
 
MARCUS
Hát nincs király, így értem.
 
GAIUS
                                         És ezért
Ez egy köztársaság.
 
MARCUS
                               Mi más?
 
GAIUS
                                            Csak egy jobb
Köztársaság.
 
MARCUS
                     Úgy van. Itt legalább
Benne van a pakliban a szopás.
De Rómában az is kertek alatt jön.
Jön a politikus, azt mondja, kéne
Most neki ez meg az ehhez és ahhoz,
És elveszi.
 
GAIUS
                Nem lenne joga erre,
Tehát nem is veszi el. Te adod.
 
MARCUS
Na hát itt joga van az erősebbnek
Elvenni. És nem csak úgy elveszi.
Nem bonyolult. Akkor szerzek majd többet.
 
GAIUS
Míg Tarantumban erre lusta voltál.
 
MARCUS
Ott máshogy beszéltek velem. Azt mondták,
Amikor elvették, hogy el se vették.
Itt ez a szabály. Ezt én is megértem.

 

Címkék: párbeszéd jelenet róma caesar

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koztarsasag.blog.hu/api/trackback/id/tr144101255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása